- SEO, geleneksel dijital reklamcılığa kıyasla müşteri edinme maliyetlerini %87,4’e varan oranda azaltabilir. (Terakeet)
- Pazarlamacıların %70’i SEO’nun satışları artırmada PPC’den daha etkili olduğunu düşünmektedir. (Databox)
- Bir vaka çalışmasına göre SEO, aylık organik sayfa görüntülemelerini 2 yıldan kısa bir süre içinde 11,3 kata kadar artırabilir. (Terakeet)
- ABD’deki tüketicilerin %53’ü satın alma kararı vermeden önce ürünleri bir arama motorunda araştırdığını bildiriyor (Google)
- Pazarlamacıların %60’ı SEO ve diğer inbound stratejilerinin en iyi potansiyel müşterileri sağladığını söylemektedir. (HubSpot)
- E-ticaret yolculuklarının %70’i SERP’lerde başlamaktadır. (BrightEdge)
- Pazarlamacıların neredeyse yarısı (%49) organik aramanın tüm pazarlama kanalları arasında en iyi yatırım getirisine sahip olduğunu söylemektedir. (Search Engine Journal)
- Tipik bir SEO yatırım getirisi, pazarlama harcamalarının 5 katı ile 12,2 katı arasındadır. Bu, vaka çalışmalarına göre böyledir, ancak her şirketin farklı sonuçları olabilir, bu nedenle ortalama bir SEO yatırım getirisi vermek zordur. (Terakeet)
- Tüm tıklamaların %32’si Google’da en üst sıradaki sonuca tıklıyor. (Backlinko)
- Google’da ilk 10 sırada yer alan sayfaların neredeyse %60’ı en az 3 yaşında (Ahrefs).
- Google algoritması sıralama konumunu belirlemek için 200’den fazla faktöre bakar (Backlinko)